3ª Etapa :MONZÓN-AYERBE

Total Etapa: 103 Km .... PERFIL 3a. ETAPA
Mitja: 17 km/h
Temps: 6 h 2'

Sortim de Monzón per la carretera de Huesca , travessem el riu Cinca fins que trobem la via del tren. Passem per sota de la via i agafem una pista que passa pel mig d’una casa de pagès i unes ruïnes. Les senyals del Camí estan bé. Aquest sender limitat per molta vegetació va pujant. Ara dalt el pla es fa visible i el camí planeja. Arribem a Selgua i ens comprem les viandes del esmorzar (filigrana de l’església parroquial de Selgua). Discutim si camí o carretera fins a Huesca i finalment acordem seguir per carretera. Així doncs, per carretera seguim fins a Ilche, Berbegal , La Perdiguera i Pertusa. Aquí un paisà ens recomana anar per Salillas i Sesa a pesar de que la carretera va pujant contínuament fins superar un collet. Tenia la avantatja que no vam passar gaires cotxes aquell dia. A Sesa vam omplir cantimplores d’aigua fresca i ens vam menjar dos melons a la placa del poble, envoltats d’una bona colla de nois i noies que no paraven de preguntar que feien per aquelles terres, amb aquella fatxa i on anàvem ?. La carretera que uneix Sesa amb Huesca es molt més transitada i per tant no gaire còmoda. Tot i així arribem a Huesca i ens dirigim directament a la catedral, volíem segellar la credencial i menjar alguna cosa. Segellar no va poder ser perquè no estava l’encarregat del segell , arribava a les 4 de la tarda. Com havíem d’esperar, decidim anar a menjar . Troben un bon restaurant en Casa Paco. Mengem bé, la relació preu qualitat està molt equilibrada. A les 4 de la tarda anem a la catedral a segellar però el segell continuava sense aparèixer, finalment segellem a al oficina de l’Ajuntament que hi ha al costa de la oficina de informació Turística en la mateixa plaça.
Trobem una farmàcia i comprem sobres de sals i alcohol de romaní per tonificar les cames. Prop de les disset hores sortim cap a Ayerbe per carretera. A Ayerbe trobem un bon lloc per a pernoctar. Feta la colada, sortim a donar un vol pel poble i de pas sopem.

I ... ETAPAS: Anterior 2a.......Següent 4a.