RUBIAES - REDONDELA

Km.:55,4

Mitjana: 13.3 km/h

Temps de pedaleig: 4H 30'

Avui no ens hem llevat tan aviat. No sé per què però recollim totes les coses amb molta més parsimònia del normal. Sembla com si ens sabés greu abandonar Portugal. Castell de Valença do Min hoMentre muntem les alforges a la bici parlem de què fer, si seguir una estona pel camí, del qual sabem que presenta dificultats ciclables, o seguir per la N-201 fins a Gandra -Tuido i després, tornar a estudiar de nou la situació. Com el restaurant on vam sopar anit està carretera avall, tirem per allà. Arribem al restaurant i esmorzem pausadament, no hi ha pressa. Amb les nostres mirades i algunes insinuacions queda clar que l'opció carretera és la més desitjada. En Santiago, que fins ara ens ha acompanyat,  avui ens abandona. Ell, a  Tuy agafarà la carretera cap a Vigo i, des d'allà, en tren cap a Madrid. Potser  la seva marxa, ens feia gaudir més profundament  cada quilòmetre de ruta. La N- 201, ens duu fins a Gadra, passant per Sao Bento da Porta Oberta i Fontoura. A Gandra agafem la N-13 fins a Valença do Minho.Pont sobre el riu Minho A mig matí ja passejem per la seva fortalesa i pels carrers més turístics. En una botiga de "souvenirs" ens comprem cadascú un record. Acabada la visita,  per carretera ens disposem a abandonar Portugal i entrar a Galícia. Passem el pont que separa els dos països i, aparcat al costat de l'antiga duana, trobem un "600" maquíssim. No hi ha dubte estem a casa. A Tuy, ens dirigim a la part alta, on es troba la catedral i el casc antic, ajuntament, etc. A la plaça de l'ajuntament aparquem les bicis i ens disposem a celebrar el comiat d'en Santiago en un bar que sembla tenir bona pinta i millors  tapes. Ens gastem tot el que queda de diners comunitaris. Cap al mig dia, sortíem de Tuy. En Santi per carretera a Vigo, Manolo i jo pel Camí cap a Ribadelouro. Ha ! Manolinho......La minha terra.......El Camí surt de Tuy per la seva banda baixa, al costat del riu Minho. Per Camí aviat deixem enrere Ribadelouro i A Rocha. En un encreuament de camins trobem un bar on animadament esmorzen uns treballadors. Ens hi parem. Unes grans parres ens donen ombra. La taula és de granit, rústica, gran i forta. Una "galeguiña" molt decidida, ens prepara ràpidament la taula. No podem triar gaire, ella disposa el que hem de menjar. Quina delícia !,  bon vi, bona companyia, bones viandes i un servei de pel·lícula.....Ens hi estem una bona estona. Qui es posa a pedalejar després d'aquest esmorzar?. La nyonya que ens fa venir el sol, ens fa parar en un àrea de descans que trobem al cap de poca estona de començar a pedalejar. Ens queden uns 15 quilòmetres per a arribar a la nostra destinació, Redondela i la migdiada s'han de respectar. Descansats i de baixada arribem a la nostra destinació. A Redondela, ens dirigim a l'alberg a la Torre del Rellotge, i ja està força ple. Aquesta part del Camí és més concorregut que no pas el portuguès, i els albergs acullen molta més gent. Ens instal·lem, rentem la roba i, als vols de les vuit sortim a visitar la ciutat i a sopar. Avui, tot i que només som dos, ha estat un dia molt especial, dels que es recorden......