CCETAPES I ALGUNES CARACTERÍSTIQUES CC

És la segona vegada que vam fer aquesta ruta portuguesa a Santiago, la vam fer variant una mica el recorregut, les rutes i sobretot les estades que vam fer el 2007. Aquesta vegada anàvem tres, Josep Lluís, Jordi i un servidor. Sortíem de Tona (Barcelona) el 06.06.2015 al 5,15 cap a l’aeroport del Prat. Dies abans havíem enviat les bicicletes per NACEX  a la Pousada de Juventude do Parque Nasoes, Rua de Moscavide, 71 a Lisboa, la pousada és el que nosaltres diem un l’ alberg Juvenil. Vam arribar a Lisboa sense problemes i ens dirigim directament a LA  Pousada. A Portugal tenen una hora menys que nosaltres, ens regalàvem una hora que la vam invertir en muntar les bicis, revisant-les i deixant-les preparades per al dia següent. La resta del dia, camina sense límits a Lisboa.

07.06.2015-1r. Etapa LISBON-SANTAREM

Sortim de l'alberg a les 6.45 hora local, la cuina de la Pousada era tancada. El temps meteorològic no estava malament, predominen els clars i el sol.  Els primers cinc quilòmetres estaven fent obres. El Camí sol anar paral·lel a la via del FFCC, el creuem moltes vegades i de vegades has de portar la bici a les espatlles perquè hi han escales i no sempre hi havia ascensor per a salvar-les. Dinem a Santarem.

En fer els 94 km vam trigar  6'38 h amb una pujada total de 527 m. La mitjana era de 14,3 km/h. La resta del dia passejant per Santarem.

08.06.2015-2n. Etapa SANTAREM-ALVAIAZERE

Sortíem cap  a 6,40 hora local. Vam esmorzar en una pastisseria (són un perill a causa de la quantitat i qualitat dels seus productes)i prenem Camino. El camí no està mal senyalitzat i aviat arribem a Azinhaga,el poble del escriptor José Saramago. Josep Lluís, no se sent bé, el seu estómac li molestava. El tram de l' Atalaia no és fàcil, el Camí és estret i emboscat. També trobem dificultats en el tram de Tomàs a Alvaiazere.  Aquest dia vam agafar poca carretera.

Vam fer un total de 108 km, ens va portar 8'16 h amb una mitjana de 12,5 km/h, l'ascens total va ser de 1.799 m.

09.06.2015-3r. Etapa ALVAIAZARE - COÏMBRA

Sortim a les 8'15 hores local. Josep Lluís agafarà un taxi fins a Coïmbra, no està bé, allà ens esperarà. Jordi i jo vam sortir cap a Coïmbra per carretera, prenem la N-110, la C3 i la C2, alguns trams amb molta circulació, especialment prop de Coïmbra. Quan arribem a l'Hotel,  Josep Lluís ja ens estava esperant , se sentia molt millor.

Arribàvem cap a les  12,30 h, vam trigar 3'14 h a recórrer els 60 km de l'etapa, la mitjana aproximada va ser de 19,2 km/h. La resta del dia el dediquem a recórrer Coïmbra i la seva famosa Universitat.

10.06.2015-4t. Etapa - COÏMBRA -OLIVEIRA DE AZEMÉIS

Sortim una mica tard, a les 9'45 h locals, plovisquejava, decidim agafar el tren  fins el primer poble a les afora de Coïmbra , fan descompte al majors de 65 anys.  El dia continua  ennuvolat. Baixem del tren i agafem carretera fins a Àgueda. A  Àgueda novament  prenem el Camí,  superem algunes  pujades abans d’arribar a  Albergueria a Nova. Recuperades les forces, seguim el Camí fins a Oliveira de Azeméis.

Total vam fer 62 km, amb una pujada total de 672 m.

11.06.2015-5è. Etapa OLIVEIRA DE AZEMÉIS - PORTO

El dia meteorològicament es presenta bé per fer ciclisme, mig ennuvolat. Sortim a les 7.35 del matí, hora local, cap a Porto. En general, l'etapa que vam fer per carreteres  fins a prop de Porto, en alguns trams vam agafar Camí. La bicicleta de Josep Lluís  va mal, les corones anàvem fluixet i la cadena saltava. En Porto reparem.

Arribem a Porto al voltant de 12 '30, va prendre unes quatre hores per fer el 56 km, la mitjana d'al voltant de 13,5 km/h.

12.06.2015- 6a Etapa PORTO - PONTE DE LIMA

El dia, estava gris i amenaçant pluja. Vam decidir, per superar els polígons industrials del extraradi de Porto i allunyar-nos de la pluja tornar agafar el tren. De nou a Barcelos vam agafar la primerament carretera i després el Camí fins a Ponte de Lima. D’aquesta manera fem l’etapa més curta en quilòmetres i en temps.

De Barcelos a Ponte de Lima vam fer uns 50 km i vam trigar 3'47 h,  amb una madia de 13,8 km/h. Un Ponte de Lima arribàvem al voltant de 13'20 h. Ens allotgem a la Pousada de Juventude.  La resta del dia passejant pel poble que és molt agradable i maco.

13,06.2015 – 7a. Etapa PONTE DE LIMA-PORRIÑO

La jornada es torna a presentar plujosa, amb “orballo”, com diuen aquí, però de totes maneres vam decidir marxar cap a  Valença do Miño tot i “l'orballo”. Arribem a Valença una mica molls, mullats visitem el castell de Valença, feta ka visita creuem el pont que l’uneix Tuy. A Tuy, vam visitar la catedral, el casc antic i vam tenir temps de fer una cervesa, vam haver de celebrar que ja estàvem en el nostre Camino.

Arribàvem a Porriño al voltant de 17'00 h. No vam trobar lloc amb el alberg municipal , pernoctem amb un privat.

En fer 60 km de l'etapa triguem al voltant de 4'45 h, la mitjana va ser moderada, al voltant de 12,4 km/h.

14,06.2015-8a. Etapa PORRIÑO-PONTEVEDRA

Sortim a les 8.15 hora local, seguint el Camino. No plou. El Camí en general està molt bé, excepte el tros de la via romana, que s'ha de portar la bicicleta a remolc una bona estona.

El total de l'etapa actual és de 36 km. Vam trigar 3'16 h. amb una mitjana de 11,1 km/h. L'ascens total va ser de 1776 m.  Arribem a Pontevedra a les 14 h. Dinem i caminem a través d'ella tota la tarda.

15.06.2015-9a. Etapa PONTEVEDRA - NEGREIRA

Vam sortir a prop de les 8'15 h esmorzats, pel Camí ens dirigim cap a Padrón.  A Padrón deixem el camí i prenem diverses carreteres cap a Negreira, ens trobem algunes pujades però no són massa pesades. A Negreira vam tenir sort i ens vam allotjar a l'alberg municipal.  El servei de bugaderia, i passeig pel poble.

Vam trigar 5'22 hores a fer els 66 km de l'etapa, la mitjana va ser de 12,6 km/h.

16.06.2015 – 10ª. Etapa NEGREIRA – FISTERRA

Com cada dia, sortim de Negreira al voltant de les 8’00 h del matí, agafem Camino a l'Hospital de Cee i d 'allà a Fisterra per carretera.

Vam trigar 4'14 hores a fer els 64 km de l'etapa, vam aconseguir una mitjana de 13,6 km/h. Ens vam allotjar a l'alberg Municipal. Excursió a peu del cap de Fisterra, voltem pel poble i el seu port i finalitzem amb un sopar de marisc.

17.06.2015-11a. Etapa-FISTERRA - MUXIA

Vam esmorzar i vam marxar cap a Muxía  pel Camí al voltant de 8.30 del matí. El Camí va tota l’estona més o menys paral·lel a la costa. Arribem a la Muxía cap al migdia.

Vam trigar 3'22 h a fer els 33 km de l'etapa amb una mitjana de 9,7 km/h. En arribar a Muxía , en Jordi trenca desviador de la cadena. No hi ha ningú al poble que pogui reparar la bicicleta. Dinem i caminem pel port, la credencial, etc. Ens allotgem a l'alberg Municipal de Muxía.

AQUÍ ÉS ON ACABEM EL NOSTRE SOMNI. Ara, hem de tornar a Santiago.

18.06.2015-12a. Etapa MUXIA-NEGREIRA

En Jordi va agafar l'autobus de Negreira amb la seva bicicleta trencada. Josep Lluís i jo vam agafar la carretera cap a Negreira . Els primers 10 km sempre puja i es tornen pesats, però superats la ruta es torna més amable i suportable. Sortim de Muxía a uns 8'15 del matí i arribem a Negreira al voltant de 12'40. En Jordi ens esperava per anar a reparar la seva bici.

Ens allotgem a l'alberg Municipal.  Va trigar 3'50 a fer els 53 km de l'etapa, mitjana de 14 km/h.

19.06.2015. 13a Etapa   NEGREIRA -SANTIAGO

Vam fer Camí tot el temps, no era fàcil, moltes pujades i baixades i alguna trialera.  Total, vam fer 25 km, vam trigar 2'20 hores. La media no va excedir els 11 km/h.