Camí cap a Santiago 2018 cilclicilclicilcli

Aquest any 2018 decidim fer el camí des de la Fuliola (Lleida)  a Santiago, seguint el camí  català per enllaçar amb l'aragonès a Arres (Huesca), d'allà a Puente la Reina on enllaçarem amb el Francès, i per ell cap a Santiago. Sortim de la Fuliola, tot i que en un primer moment volíem sortir des de Tona, però  problemes de l'agenda  fan impossible sortir des de casa.

Sortim cinc companys, però a Ayerbe ens abandonen dos. Intentem seguir el Camí, però no es descarta que en alguna etapa agafem altres vies.Ruta18

El nostre pla de ruta.

Dia 02. 06. 2018      1 ª etapa    LA FULIOLA - MONSÓ

Sortim de Tona a les 6:45 i  arribem a la Fuliola al voltant de les 8:30. Descarreguem i preparem les bicis i a al cap d’una estona sortim.  Pedalem cap a Balaguer, Alfarràs, Tamarit de Llitera i Monsó.

Total fem uns 79 km, arribem a Monsó a les 14:00. Allotjament, dinar i passeig per Monsó.

DIA 03. 06.2018    2ª etapa       MONZON – AYERBE

Sortim a les 8 cap a Ayerbe per carreteres i camins tranquils que ofereixen algunes bones rectes i algunes pujades. Passem per Selgua,   Berbegal,   Persusa, Antillón, Fañanás, i al cap d’una estona entrem a Osca. A Osca ens aturem per visitar la catedral i el seu entorn. La suspensió central de la meva bici ha perdut molt d'aire i quan vaig a posar la pressió correcta amb la bomba pneumàtica que porto, en lloc de posar aire el treu i em quedo sense suspensió central, a més és diumenge, tot tancat, solució no gaire adient,  en una gasolinera poso aire a la suspensió,  d'aquesta manera puc arribar a Ayerbe. Ens aturem per dinar a Osca. Arribem a Ayerbe a les  16:40. Hem fet un total de 102 km.

Dia 04.06.2018     3a etapa      AYERBE - SANGÜESA

En un principi volíem seguir el  Camí fins a  Arres i allà enllaçar amb el Camí Aragonés però el propietari de l'Hotel on dormim ens aconsella anar per Uncastiilo ja que el camí és molt tranquil i el paisatge un regal. Finalment decidim provar la seva proposta. Agafem la A-1202 que aviat va comença a pujar, el bon port  acaba a Sta Eulalia de Gállego i els seus 960 m. Superats, seguim cap a  Biel, Luesia i Uncastillo. A Uncastillo, visitem el poble que mereix fer-ho. Seguim i agafem la CV-841 en ascens continuo, casi des de la mateixa sortida del poble, el port no és molt llarg, però hem d'arribar als 945 m, superada la segona “tachuela” la carretera es fa més agradable i en baixada arribem a Sos del Rey Católico on parem de dinar,  una mica de plugim ens rep a l‘ entrada del poble. Continua el descens fins que arribem a Sangüesa  cap a les 18 h.

Ens allotgem a l'alberg Municipal. Hem trigat 6h15’ en fer esl 100 km de l’etapa, la mitjana ha estat de 15,8 quilòmetres km/h.

Dia 05.06.2018     4a etapa    SANGÜESA-ESTELLA

Sortim cap a les 7:45 plovent, disposats a seguir el Camí, error!, el Camí és estret, pedregós i amb pluges gairebé intransitable, com ja portem uns cinc quilòmetres, el seguim fins a trobar l' antiga carretera de Pamplona. A dalt tornem a tenir punxada de roda. Solucionat seguim cap a Izco, Monreal, Tiebas, Sta. Maria de Eunate (visita a l'església), i Puente la Reina, on dinem i ja estem al Camí Francès. Recuperades les forces, amb tempesta, continuem pel Camí cap a Estella on arribem al voltant de les 18:15. A l'alberg Municipal no hi trobem lloc, busquem un alberg privat. Em compro unes sabates noves de ciclisme i una bomba per a la suspensió.

Triguem 6h 20’ a recórrer els 85 km de l'escenari, amb una mitjana de 13,6 km/h.

A PARTIR DE PUENTE LA REINA, JA AL CAMÍ FRANCÉS,  SOBREN ELS COMENTARIS DONAT QUE TOT ESTÀ ORDENAT, PLANIFICAT I FÀCIL DE SEGUIR. US DEIXEM ELS TRACS FINS A SANTIAGO PER SI US SÓN D’UTILITAT.