RUTA 6
Comarca: Osona

Tona, La Guixa, Vic, Sant Bartomeu del grau, St. Boi Lluçanes, Sobremunt, Sta. Llúcia, Sta.Cecilia Voltrega, Grub, Vic, La Guixa,Tona.

Dificultat: Alta
Distància: 72 Kms.
Veure itinerari: mapa 1, mapa 2, mapa 3.
Desnivell: 1.240 mts.
Temps: 5 hores 30 minuts aprox.

ITINERARI

Sortim de la Plaça de l'Església per anar cap al c/ Taradell tot deixant el nucli de la població i seguidament agafem el lateral de la C-17 passant per davant de l'esclat de Malla i a l'alçada de les escoles travessem a l'altre lateral per sobre el pont per anar fins a trobar la crta de la Guixa a Vic. Travessem la crta. per anar de recte tot passant per sota el pont de la C-17, després per sobre el pont que travessa el riu fins a trobar la crta. de Prats on anem a la dreta i a la primera cruïlla a l'esquerra per davant del Nadal, pel costat esquerra de la tanca perimetral del Patí Vic fins a l'Institut, on anem a l'esquerra i sempre de recte fins a trobar la benzinera de l'eix tranversal ( àrea de Gurb) tot passant pe rles masies del Purgatori, el Gúell i cal Gitanet. Ens enfilem molt fort i trobem una cruïlla amb una pedra molt grossa que ens fa d'indicador on anem a l'esquerra tot passant per les masies de el Borrell, el Coll. Després d'una altre pujada molt forta anem a la dreta (deixem l'ermita de Sant Julià Sasorba a l'esquerra )fins a trobar la crta. que en sentit asecndent ens portarà a Sant Bartomeu del grau. Sortim del poble per la crta. d'Alpens on trobem un trencant a la dreta que ens portarà cap el Pla de Pujol, després d'una baixada pavimentada molt forta anem a l'esquerra tot passant per davant d'una petita central elèctrica, d'un petit embassament a la nostra dreta i per les masies de les Fosses, cal Cornet. Poc després ja veiem el poble de Sant Boi al fons. Mes o menys a l'alçada del km 40 el tram fina al poble de Sant Boi es d'anada i tornada ja que a partir d'aqui i per una forta pujada arribem a Sobremunt. Agafem la crta. que ens portaria a la Trona, peró després d' 1,5 km anem a la dreta cap a Santa Llúcia ( molt bon mirador i val la pena pujar-hi ), direcció a Sta. Cecilia de Voltrega per una baixada molt forta on s'han de pendre precaucions tot passant per la Miranda, Serrat del Pi Gros i Can Barrina. Un cop hem arribat a la Crta. anem a l'esquerra fins a trobar la rotonda del costat de la c-17 amb el pont que travessa on anem a la dreta i al primer camí al'esquerra i per la casa dels Perers fins a les escoles de Gurb. Agafem la crta a la dreta i abans de la C-25 agafem el lateral de la dreta sentit Vic per passar pel mig de la masia dels Vinyets fins a la zona esportiva de Vic i fins el Ptí Vic on tornem a Tona pel mateix camí que hem fet abans fins a Tona.

Unió Ciclista Tona . c/ Jaume Balmes nº 57 Pavelló d'esports ( local nº 5 ) . 08551 Tona . uniociclistatona@e-tona.net