RUTA 4
Comarca: Osona

Tona, Vilageriu, Roc Gros, Colld'Heures, Collsuspina, Plans de l'Espinoi, la Tuta, Moià, la Granoia, Caseta Alta, St. Cugat de Gavadons, Colldarnau, Tona.

Dificultat: Alta
Distància: 40 Kms.
Desnivell: 432 mts.
Temps: 4 hores aprox.

ITINERARI

Sortim de la Plaça de l'església seguint les senyals grogues i blanques del PR.C-43 per anar cap l'Institut i agafem el camí dels Pins de Ca l'Anés que ens portarà fins a l'esglèsia romànica de Vilageriu tot passant pel mas el Sorell. Anem direcció al Roc Gros seguint les senyals del PR. on desprès d'una zona amb pedres i amb un xic de dificultat per pujar sobre la bici, tota persona que no sigui gaire tècnica, arribem a la Font de Güells on anem a l'esquerra i les senyals del PR marxen a la dreta. Deixem la masia de Serarols a la nostra esquerra i travessem un petit rierol on ens començem a enfilar vers el Roc Gros ( al costat hi han unes antenes de Tv i telefònia mòbil ). Anem direcció a la urbanització de Puigsagordi peró un cop ens enfilem a la pista pavimentada agafem el camí de la dreta que seguint recte i fins a trobar el rètol indicador que posa Collsupsina per l'Espina. Anem a la dreta i ja veiem el poble de Collsuspina on hi arribem desprès d'una forta pujada pavimentada i anem a parar davant d'un parc on hi ha una font d'aigua. Anem a l'esquerra direcció els Plans de l'Espinoi on anem baixant fins arribar a la cruïlla del mas la Tuta on amb precaució tot travessant rierols, reixes de bestiar i amb rampes considerables arribem a Moià tot passant per els Clapers, el Prat i deixant el camp d'aviació a la nostra esquerra. Abans d'entrar a la població agafem un camí de l'esquerra que ens portarà a travessar l'antigua crta de Manresa a Vic tot passant per el mas L'Ocella. Un cop hem creuat la crta. anem direcció a la Granoia i ja ens enfilem direcció a la Caseta alta amb una pujada considerable ( cal fer esment que un cop a dalt hem de mirar be els rètols indicadors ja que ens marquen a la dreta l'esgèsia de Sant Pere de Ferrerons i que val la pena visitar ) que ens portarà fins a trobar una pista pavimentada on a l'esquerra i fins a dalt de tot ens portarà fins a l'ermita de Sant Cugat de Gavadons. Tornem un xic enrera i un cop passada la casa de pagès de sota St. Cugat anem a l'esquerra per un camí ample fins a la propera cruïlla hi trobem un rètol indicador del PR. C-43 on anem a la dreta seguint les senyals blanques i grogues per fer una baixada forta que ens portarà fina a l'empalme de la crta. de Vic a Manresa ( N-141C ) amb la que puja de Tona ( BV-5303 ). Agafem la crta. direcció Tona peró de seguida trenquem a la dreta per tornar anar a parar a la Font de Gúells on agafem un altre cop el camí de pujada fins a l'ermita de Vilageriu. Anem a l'esquerra pel camí ample que ens portarà fins a la zona esportiva tot passant pel mas el Vilar a la nostra dreta per acabar la ruta.

Unió Ciclista Tona . c/ Jaume Balmes nº 57 Pavelló d'esports ( local nº 5 ) . 08551 Tona . uniociclistatona@e-tona.net