RUTA 3
Comarca: Osona

Tona, Casal de Montrodon,Pont d'en Gatus, Coll d'Almansa, Puig l'Agulla, Coll de Romegats, Castell St Llorenç del Munt, Folgueroles, Pont d'en Bruguer, Vic, Montrodon i Castell de Tona.

Dificultat: Mitja-Alta
Distància: 52 Kms.
Desnivell: 379 mts.
Temps: 4 hores aprox.

ITINERARI

Sortim de la Plaça de l'Església per anar cap al c/ Taradell tot deixant el nucli de la població i seguidament agafem el camí del verinal tot passant pel Mas el Colomer a la nostra esquerra. A la propera cruïlla anem a l'esquerra deixant el Mas el Tossell a la nostra dreta per anar direcció Montrodon . Un cop travessada la via del tren per sota el pont anem a l'esquerra, seguidament a la dreta tot passant per el Pla on ens enfilem per deixar a la nostra dreta el Casal de Montrodon fins arribar a la crta. de Taradell a Seva. Anem a la dreta i al primer trencant a l'esquerra anem direcció el Pont d'en Gatus on trobem les senyals del GR-2 que l'agafem en direcció esquerra i que amb fortes pujades ens portarà fins al Coll d'Almansa ( crta. de Taradell a Viladrau ). Travessem la crta i sense deixar les senyals del GR ens portarà fins al santuari de la Mare de Deu de Puig l'Agulla. Seguim per les senyals de GR fins arribar al coll de Vilalleons on trobem uns pals indicadors i anem a la dreta que per la riera de Sant Julià ens portarà fins a sota un pont de sota l'eix que agafant el trencant de la dretà ens portarà fins al coll de Romegats. Anem a l'esquerra per la crta. de Sant Julià i agafem el camí de l'esquerra tot passant pel mas els Torrents dels Prats on ben aviat ens enfilem per un camí a l'esquerra que ens portarà fins a Sant Llorenç del Munt. D'aquí en sentit descendent fins arribar a la crta. de Vilanova de Sau, on la travessem i arribem a Folgueroles per anar a la dreta i deixant el camp de futbol tambè a la nostra dreta per la pista pavimentada fins al trencant que seguint les senyals ens portarà fins a l'ermita de Sant Jordi de Puigaslloses. Vistem el dòlmen i seguim direcció el Pont del Bruguer per arribar a Vic pel camí vora riu fins al sector de les adoberies on amb precaució pel carril bici i vorera anem direcció al barri de Sta. Anna. Deixem el barri de la Serra de Sanferm a la nostra esquerra tot pasant pel Mas l'Albanell fins arribar a la crta. de Taradell a la C-17. Anem recte tot passant pel Barri de Montrodon on seguidament enllacem un altre cop amb la ruta d'anada per arribar a Tona on pel Passeig de la Suïssa pujem fins a dalt el Pla del Castell de Tona.

Unió Ciclista Tona . c/ Jaume Balmes nº 57 Pavelló d'esports ( local nº 5 ) . 08551 Tona . uniociclistatona@e-tona.net