LISBOA - SANTAREM

Km.: 82

Mitja: 17.3 Km/h

Temps pedaleixant: 4h.38’

Ens havíem aixecat bén aviat, els nervis del viatge, les presses i l'hora punta del transport així ho aconsellava. Carreguem les bicis que dies  abans havíem empaquetat, ens preparem un bocata i ens dirigim cap a a l'aeroport del Prat. No triguem més d'una hora i mitja. Vam recollir el nostre bitllet i amb carro , vam transportar les caixes per una porta especial per a les bicis. La guàrdia civil, les inspecciona de forma rutinària i dóna el vistiplau per al seu embarcament. M'acomiado de la meva dona Montse i ella ens desitja una bona travessia i millor experiència. Comencem l'aventura

Manel i jo agafàvem l'avió a Barcelona a les 9’15 h del matí. El trajecte va ser normal, més aviat diria, que el temps va transcórrer ràpid. Arribem A Lisboa a les 10’10 del matí hora local (Portugal té una hora menys en el seu horari). Allà, ens esperava Santiago, un col·lega de Madrid que s'unia a nosaltres per a fer el Camí i que en anys anteriors també havíem fet junts altres trajectes. Ja som tres !. En la mateixa terminal desempaquetem i muntem les bicis. Finalitzat el treball de muntatge, ens canviem de roba, de civil a ciclista. Ara ja estem els tres llests per a iniciar l'aventura. Ens dirigim a la sortida de l'aeroport, però abans de sortir ens detenim en l'oficina de turisme de l'aeroport. Demanem informació sobre el Camí però no tenien gens que oferir-nos. Molt amables això si, però no tenien gens ni del Camí de Lisboa a Fátima, que se suposa que és més conegut i transitat, ni de bon tros del Camí des de Lisboa a Santiago.

De l'aeroport sortíem a les 12h locals. Agafem la Avda. Berlin , a la poca estona girem per la Rua Almirall Ferraz que ens condueix a la plaça José Queiroz, allà agafem la N-10 cap a Moscavide. El contakilómetros ja marcava que dúiem uns 5km. Parem en la terrassa d'un bar i ens prenem una cervesa i una mica de picar, per a celebrar que tot anava bé i que l'hora també ho demandava. Seguim per la N-10 , vam passar Sacavem, Bobadela, Sant Joao dóna Talha, Sta Povoa de Sta. Iria, Forte dóna Casa, Alhandra i Vilafranca de Xira. Parada tècnica

En Vilafranca ens parem a esmorzar en un parc públic amb la viandes que moments abans havíem comprat en un supermercat. Havia festa major. Un esmorzar amb música sempre és molt més agradable. Una vegada recuperades les forces, continuem mes mandrosament cap a Santarém. Després d'una còmoda ingesta, el cos triga molt més a acceptar que cal seguir pedaleando. Ara anem per la N-1 , per ella arribem A Castanheira Do Ribatejo i Carregado. En aquest punt deixem   la N-1 per la N-3 que ens duu A Vila Nova de Rainha, Azambuja, Cartaxo, Val de Santarém. A poc a poc anem pujant progressivament i com no,  vam arribar en pujada a Santarém per la N-114 .

En Santarém un senyor molt amable ens va ajudar a buscar un lloc on dormir. Segons la nostra experiència, generalment els portuguesos són molt amables, en tot moment ens han ajudat. Finalment ens allotgem en l'Hotel Muralla, ens va cobrar 45€ per habitació. No vam dormir malament,  el sopar i el passeig pel nucli antic de Santarém ens van permetre acabar el dia de manera equilibrada i harmoniosa. El primer dia de travessia no havia estat malament……