FUENTEROBLES DE SALVATIERRA-SALAMANCA

Atomic AntAtomic AntAtomic Ant

Distancia recorreguda: 53 Km.

Temps emprat en recórrer-la: 4h 10’

Dia agradable.

07/07/05 Dijous                         (Enllaç 7a.Etapa 07/2004)

Avui, a pesar que tenim una etapa còmoda, d' uns 55 km. ens vam aixecar igual que tots els dies. Són la 6h 30’ quan abandonem l'alberg de D. Blas. Seguint el Camí que coincideix amb la calçada romana, ens dirigim a Navarredonda de Salvatierra. Recorregut el llarg i ample “cordell”, arribem a Navarredonda.PLAÇA MAJOR DE SALAMANCA Aquí decidim anar per carretera fins a San Pedro de Rosados i estalviar-nos pujar al pic " de Las Dueñas, altura màxima d'aquesta Via. No el pugem , ens han dit, que el camí no està bé definit, hi ha alguna trialera,  et sols equivocar amb facilitat per manca de senyalització, a més a més, fan obres per la instal·lació de aerogeneradores. Això si, la pujada no té l'estalvies. De totes maneres, el Camí va al costat de la carretera comarcal que portem. Després de la pujada, ve la   baixada, que com sempre s'acaba aviat. Passem per una gran hisenda, la finca Calzadilla de los Mendigos. A la carretera, subinteixen en suau pujada, llargues rectes tobogans. En San Pedro, ens dirigim al bar Moreno, té segell i les claus del alberg, estava tancat. Per a guanyar temps mentre obrien, ens anem a la fleca i ens agenciem uns boníssims panets, que els complementem amb un poc de pernil serrà que comprem en l'única botiga que trobem oberta.Vam tornar al Bar Moreno, que ja era obert. Ens vam menjar les viandes i de pas segellem la credencial. Mentre esmorzàvem arriben un grup de ciclistes de Barcelona que també venien des de Fuenterobles. Com la carretera anava tranquil·la decidim seguir-la fins a Salamanca. Abans del mig dia estàvem en les portes de l'alberg, que està situat en els jardins de Calixto i Melibea, darrere de la catedral.ESTRADA I CATEDRAL DE SALAMANCA Calia esperar a la una, hora que permeten recollir bicis, motxilles, etc.  però, encara no admeten a les persones , que s'han d'esperar fins a les 16 hores de la tarda. Mentre esperàvem per a entrar en el refugi, arriben el grup de Carlos, Santi i Porfirio i el grup de Barcelona. L'alberg molt funcional i bé cuidat, comença a omplir-se. Eren festes a Salamanca i estava plena de joves americans de tot tipus. També trobem instal·lada una fira de jocs per a   nens i joves. Els jocs estan fets molt enginyosament i amb materials reciclats. El seu creador, el Sr. Joan Rovira, és paisà nostre, de Tona (BCN). El no estava. Acompanyats per Carlos que és de Salamanca, de Santiago i Porfirio, ens vam anar a fer un volt pel casc vell, la universitat, la catedral, i a prendre's una tapes. Per la tarda, visitàvem novament la plaça Major i tots els seus voltants. Cansats de donar voltes, sopàvem en un restaurant del barri històric. El sopar no va estar malament, abans de les dotze ja tornàvem a l'alberg. Dormir bé, reconforta el cos i l' ànima.