ANSIAO - ÁGUEDA

Km.:103 Km.

Mitjana: 13.6 km/h

Temps de pedaleig: 7h 32'

L' Hostal Dos Santos, ho vam abandonar abans de les vuit del matí. Preguntem a un senyor per un bar on prendre cafè i ens dirigeix a la Pl. Major. Allà trobem el que buscàvem, una bona pastisseria amb confitures recent feta.  Esmorzem i a prop de les 8 h. 30', ens disposem a iniciar la ruta. En la mateixa plaça trobem la primera fletxa groga, la qual vam seguir. Baixant pel mateix carrer de la pastisseria vam deixar Ansiao.Pels carrers de Coimbra El Camí, no  estava malament, era ciclable , en uns set o vuit quilòmetres. Passem camps de cultiu i creuem boscos de pins. Seguint el Camí, va arribar un moment, que vam tenir dificultats pera poder circular, doncs podíem seguir-lo ni tornar enrere, de lo brut i emboscat que estava. La solució va ser tornar a agafar la N-347-1 i continuar cap a Rabaçal. Per carretera s'avança molt més rapit. No vam trigar gaire en deixar a la nostra dreta la població de Zambujal. Seguim carretera, fins a l'empalmar amb la IC-3 (Carretera Nacional un poc més important). A la poca estona de camí, girem cap a Condeixa a Velha i després arribàvem a Codeixa a Nova. Ara seguim per la IC-2 (en obres) per la qual circulem amb molta precaució fins a Coïmbra. En l'entrada de Coïmbra, vam travessar un pont sobre el riu Mondego. a l'altre costat, ens trobem una Oficina de Turisme on demanem informació sobre el Camí. Saciada  la nostra curiositat, ens dirigim a visitar el nucli antic; ajuntament, places i carrerons cèntrics, el temps no donava per a més. Trobem molt turisme ibèric. Les  fletxes grogues per a sortir de Coimbra, les trobem en l'estació de FFCC, el Camí surt  paral·lel a les vies del tren. Seguint les fletxes grogues, a la poca estona, travessem la N-111 i seguim Camí fins a Trouxemil. El Camí segueix bé senyalitzat, en suau pujada i amb bon pis. Passat Trouxemil, el Camí continua en pujada. La IC-2 la duem durant una bona estona a la nostra dreta.Entrada a Águeda Ara, ens  dirigim a  Mealhada, aquí tornem a agafar el Camí, que ens condueix a Anadia, Arcs i Avelàs de Caminho. En Avelàs vam continuar pel camí uns cinc quilòmetres, i com que la tarda se'ns tirava damunt decidim tornar la IC-2 fins a Agueda i guanyar temps. Seguim la IC-2 fins a l'encreuament amb la N-1 . Aquí, deixem la IC-2 i agafem la N-1(Antiga). La carretera que transcorre per un polígon industrial travessa un glorieta, el centre de la qual està ocupada per una gegantesca bicicleta. Aprofitem per a fer-nos unes quantes fotos. Com que la carretera posseeix una bona vorera, per ella circulem tota l'estona fins a arribar Águeda. Els seus carrerons, amb molta història,  ens van convidar  a recorre'ls, però aquesta feina la deixem per a després de trobar un lloc on pernoctar i fer la corresponent bugada.....

Etapa 2a. PÁGINA INICIALEtapa 4a.