ÁGUEDA- PORTO

Km.:83 Km.

Mitjana: 12.56 km/h

Temps de pedaleig: 6h 38'

Avui hem sortit un mica tard, a un quart d'onze hora local. Deixem la pensió i ens dirigim a la part alta de Águeda en direcció a la N-1( Mourisca). Agafem la N-1 i la qual seguim uns dos quilòmetres.Desemboquem en la IC-2 per una glorieta ( Pedaçaes), la travessem per primera vegada, i en baixada primer i pujada després ens dirigim cap a Vouga.  Abans d'arribar a Vouga, tornem a trobar-nos amb la IC-2, la qual tornem a travessar en baixada, per segona vegada, ens trobem amb tres camins, cal seguir el del front, el de davant, a uns 200 metres veiem un pont romà ( cal diferenciar entre romà i romànic, m'apunta Santiago). En les ribes del riu Vouga, vam trobar a uns quants noiets i uns altres no tant, que afanosament intentaven pescar uns diminuts peixos. En el cel, el sol jugava amb els núvols apareixent i ocultant-se d'una manera capritxosa. Seguim les fletxes grogues del Camí cap a Serém de Cim. A la poca estona una pluja fina i persistent va fer acte de presència. Ens posem els impermeables, protegim les alforges, i protegim el sac de dormir el millor que vam poder. Calia seguir pedalejant i el temps no col·laborava. El Camí anava discorrent per boscos de pins i d'eucaliptus, de totes les edats i el pis del  sender, a pesar de la pluja, ens permetia seguir circulant amb bici per ell. Arribem a Albergaria a Velha una mica mullats , vam seguir, a uns quatre quilòmetres entràvem en Albergaria a Nova i a la poca estona, però ja ben mullats arribàvem a Branca. Com ens havíem proposar arribar a Porto, seguim el nostre Camí un poc més mullats però amb u n bon ànim. El xiri-miri, orballo o calabobos, com l'anomenen en altres llocs,  no ens donava una treva, nosaltres pel contrari, pedalejàvem amb moltes mes ganes i a pesar que encara quedaven uns quants quilòmetres per a Porto .PASEANDO POR EL CENTRO DE  PORTO Amb aquest bon ànim arribem a Pinheiro Da Bemposta.Abans d'entrar en el poble, parem a esmorzar  un poc de fruita. El Camí, tot i que estava mullat,  no es feia pesat, ja que, s'alternaven trossos de terra mullada amb altres asfaltats. Deixem enrere Pinheiro i seguim una estona paral·lels a la via del tren. La via la creuàvem de tant en tant. El Camí contínua ben senyalitzat i el nombre d'errors es redueix bastant. Ara continuem cap a Oliveira De Azemeis a on vam arribar després de recórrer uns dotze quilòmetres. Des d'Oliveira, per bona pista, ens dirigim a Santiago Dóna Riva-Vi. Passem per Vila de Cucujaes, Sao Joao De Madeira i a Arrifana perdem les fletxes grogues. Aleshores, vam decidir anar per carretera fins a Sta. Maria da Feira passant per Sanfins. La pluja, seguia fent-nos la guitza. A l'oficina de turisme Sta. Maria d a Feira, ens aconsellen agafar la N-223 que ens condueix a Caldas de Sao Jorge i des d'allà, seguir per la EM-512 cap a Lourosa i Santa Maria de Lamas. Així ho fem. PUENTE DE D. LUIS I -- EL BARRIO DE LA RIBERA A ORILLAS DEL DUEROSuperada Sta. Maria de Lamas, vam arribar a l'A-1.  Aquesta via, duia una bona densitat de cotxes, que sumat a la pluja i a les nostres ganes per acabar l'etapa feia que el temps es fes més llarg. Per a recuperar ànim i ànima, ens aixopluguem en una parada d'autobús durant una estona. Descansats i convençuts que la pluja no pararia, vam seguir cap a Porto. L'entrada a Porto és un Via Crucis. La regla que vam mantenir en tot moment va  ser seguir sempre l'A-1, ja que la intermitència de les fletxes poc ens ajudaven. Finalment entrem a Porto pel pont de D. Luís I. Travessem el pont i ens dirigim a l'estació de FFCC. Busquem pensió, la qual ni la recomano. La pròxima vegada la buscaré pel barri de Cedefeita. Ens dutxem i anem a sopar, i per no variar, un altre cop provem una altra varietat de bacallà. El matí següent, el dediquem a visitar la Rivera ( barri a les ribes del Duero) i cap al migdia  tornem a agafar les bicicletes, hem d'arribar a San Pedro de Rates. Però això és una altra història.

Etapa 3a. PÁGINA INICIALEtapa 5a.