ALMADEM DE LA PLATA-LOS SANTOS DE MAIMONA

Día  02.07.05 Dissabte

Total 76 Km.   –  duració total aprox. 6h 49

Día esplendit, una mica calorós.     ( Enllaç 2a.Etapa 2004)

Ens despertem a les sis del matí, com la resta de pelegrins. Esmorcem una mica de fruita i sucs. Sortim de Almadén a les 7h 15’ per la plaça de toros. Com està de moment prohibit passar pel Arroyo Mateos, vam seguir per carretera. De principi vènia pujada, després alguna baixada i algun pla. CASTELL A POC DE DEIXAR EL REAL DE LA JARAEns trobem amb els que feien el Camí a peu i amb la guàrdia civil. Aquesta última ens aconsella sàviament, no anar massa temps en paral·lel per la carretera. Al Real de la Jara, vam entrar pel seu carrer principal, després ens desviem pel carrer que surt a la dreta de l'església. Ara ve una petita pujada i una baixada curta fins a un rierol. Aquí acaba Sevilla (Andalusia) i comença Extremadura.Groc i verd, la ruta va per via romana Un castell (veure foto) que encara es conserva bé ho deixem a la nostra esquerra. Ara, la devesa, amb els seus chaparros, alzines, alzines sureres, porcs, rabilargos, cabres, toros…,  ens envolta i embolica amb les seves discussions. El camí pla, va passant. Aviat arribem a l'ermita de San Isidro i ens dirigim a un bar-restaurant que trobem a la nostra esquerra, en la N-630. Discutim què fer, si seguir el camí que està destrossat per la màquines que fan la nova autovia o  seguir per la carretera bé nodrida de cotxes i camions. Finalment, pugem per la N-630. Ara ens queden uns quants quilómetros de suau, però constant pujada, és el port de la Creu. Això sí, molt bé pegats al voral. Acabat el port, en molt poca estona, vam arribar a Monesterio. Travessem el poble seguint la carretera N-630 i al veure una farmàcia, ens parem a reposar cremes, alcohol de romaní i alguna pastilla. També ens parem a gaudir del seu pernil, té fama de poble amb bon pernil. Reposada la força, vam decidir continuar per carretera plana i recta fins a Fuente de Cantos. ENTRADA A CALZADILLA DE LOS BARROSEn aquest últim poble, parem a reposar fruita i a descansar en la seva piscina municipal. Així ho fem fins a les cinc de la tarda.

Com el sol ha minvat un mica la seva rigurositat, agafem el Camí fins a Calzadilla de los Barros (Foto Caminera).Seguidament vam seguir per carretera fins a Los Santos de Maimona. En los Santos, ens dirigim a la policia Local per què ens donessin les claus de l'alberg. Però avui, no era ni el dia, ni el lloc, ni el moment  adient. Tota la guàrdia urbana estava de festa. No se'ls va ocórrer que podien passar caminantes (biciclantes) i per tant va ser imposible localitzar al municipal que s'encarregava d'aquest treball. " puede que a su casa llegue sobre las once de la noche" ( 23 h.). Vam anar a la caserna de la guàrdia civil per a veure si ells ens podien obrir lalberg, però ells no podien. Això sí, ens van ajudar a buscar una pensió que no estigués malamente. Trobem una per 15 €. En ella passem la nit.