ELS SANTS DE MAIMONA-ALJUCEN

Dia  03.07.05 Diumenge

Total 78 Km.     Durada total aprox. 5h 26’

Dia esplendido – matí fresca                              (enllaç 3a.Etapa del 2004)

Com ja és costum, ens aixequem amb l'albada.ESGLESIA I CAMPS DE VILLAFRANCA DE LOS BARROS Prenem una mica de fruita i agafem el Camí per a dirigir-nos a Villafranca de los Barros. Dels Santos, sortim pel pont Vell (sobre el riu Robledillo). Són les set menys deu del matí. Camps tancats, vinyes i oliveras, ens acompanyen un bon tros.  El Camí no està malament. Abans d'arribar a Villafranca, seguim la via del tren, aviat, vam arribar a un pont que ens permetia salvar la autovia i passar a l'altre costat. Aquest trajecte està bé senyalitzat, però cal seguir recte, el camí segueix més o menys perpendicular a la autovia, després cal estar atent, doncs el camí gira a l'esquerra i ens dirigeix rectes al poble de Villafranca, que es troba a uns quatre quilòmetres.PANTA DE PROSERPINA I PONT ROMA- MERIDA Com jo anava davant de les nenes, les espero en la plaça  Major, on es troba l'església de la Verge de la Vall. Sortim del poble pel camí Vell, a uns cinc quilómetros deixem la depuradora a la nostra dreta. Moltes vinyes i bones rectes ens acompanyen durant una bona estona. No ens desviem cap a Almendralejo, que deixem a nostra esquerra,  i, vam continuar cap a Torremengia. Arribem al poble i ens parem a menjar alguna fruita. Descansats, vam decidir seguir per la N-630 que des que funciona l'autopista, va sola i mereix la pena seguir-la (el Camí va paral·lel a ella durant molt temps). ANFITEATRE I TEATRE ROMA- MERIDA

Entrem en  Mèrida pel pont romà. Sense entretenir-nos molt, ens dirigim a visitar les seves famoses ruïnes, l'Amfiteatre, el teatre, aqüeductes….etc. a mig dia, ens tornem a posar en marxa cap a la presa de Proserpina, pròxima parada per a menjar i descansar. Arribats a la presa (platja de Mèrida) ens apalancamos en un dels seus múltiples quiosquets i reposem forces. En la seva aigua ens vam estar banyant fins a passades les cinc de la tarda. AQÜEDUCTES ROMANS- MERIDA

Reprenem el camí cap al Carrascalejo. Cal recordar, que a uns tres quilómetros de l'ultim quiosquet del pantà, s'ha de deixar la carretera i girar a l'esquerra, el Camí ens torna a endinsant-nos novament en el bosc d'alzines i alzines sureres. Pel camí, ens parem a fer algunes fotos a l'animal més omnipresent de tots en aquest indret, el porc. Vam travessar Carrascalejo i vam baixar cap a el rierol. El Camí contínua ascendint fins que tornem a topar amb l' autovia que travessem per un pont. Ara ve pujada. Un cruceiro, ens anuncia la proximitat del poble.POTENCIALS PATES NEGRES A l'estona arribem a l'alberg i ens instal·lem en ell. Fem la bugada i netegem les bicis. L'alberg té un pati perfecte i una millor mànega d'aigua. Poc després, saludava a la Sra. Julia, veïna de l'alberg i  antiga companya de Camí (de l'any passat), a la qual agraeixo totes les seves atencions. Una abraçada Julia per a tu i per a tota la teva família.

A les onze, ens anàvem a dormir acompanyats del reguts, dels embotits, pelotillas i setas, que moments abans ens havia preparat la Sra. Julia.