CASAR DE CÀCERES-CARCABOSO

Atomic AntAtomic AntAtomic Ant

Recorregut Del dia: 77 Km.

Temps emprat: 6h 11’

05/07/05 Dimarts                      ( per a saber mes- 5ª.Etapa -2004)

Ens aixequem a les cinc i mitjana del matí. ALEGRIA QUE DISIPA LA DESPEDIDA DE BONS COLEGUES -HORA DELS ADEUSCom l'any anterior, ens trobem a la senyora que es dedica a vendre cigarretes en un cantó de la plaça de l' alberg. Al demanar-li si sàvia d' algun bar que estigués obert en aquelles hores, la seva primera resposta va ser oferir-nos  la seva mercaderia, donada la nostra abstinència fumadora, ens indica on trobar-lo, però, a canvi ens demana que li portem uns churros calents (òbviament, gratis). Així ho vam fer, esmorzem i li duem una papelina de churros, ben calents. La senyora, agraïda, ens desitja tot tipus de sorts. De Casar, sortim pel carrer " calle Larga". Amb les primeres llums del dia, deixem el poble enrere. El camí, segueix per una sendera de bon pis i de poca pendent. Corrals, tancats i cabres ens acompanyen fins a la N-630, que obligatòriament hem d'agafar per a travessar el riu Tajo, pel famós embassament d'Alcántara, és un gran llac (Tajomar). Passat el segon pont i abans de començar a pujar de nou, a uns cent metres, a la dreta, torna el Camí. Una forta pujada i a planejar una bona estona. Tornen a passar unes quantes "portelas", que com sempre, deixem com les hem trobat. Una trialera, ens aproxima al pont romà de San Benito, que trobem abans d' entrar, costa amunt,  en Cañaveral. Aquí, vam parar a comprar fruites, a segellar la credencial i de passada, a fer, unes quantes fotos a la seva església (de Santa Catalina) i a la seu "cruzeiro".

A LA DOLORS, LES MOTOS? , A LA RAQUEL ELS GOSSOSCom l' any passat, el port dels Castanyers, ho fem per la carretera. A la poca estona ja ho teníem superat. En Grimaldo, un senyor que venia melons ens obsequia amb una bona tallada, no hi ha res millor que fer el Camí amb companyia femenina. Refrescats pel meló, vam continuar el nostre camí cap a Galisteo per carretera. Parem a descansar en la gasolinera que hi ha abans del desviament cap a Riolobos. Quan a mitjan baixada, tornem a deixar la carretera i retrobem el Camí, ens trobem una guia de la Via de la Plata al terra.MURALLES I RECÓ DE GALILEO La recullo, i aconsello a les meves companyes,  preguntar en el refugi següent per si algú la va perdre. No va fer falta esperar tant. Poca estona després, trobem a cinc pelegrins que refrescant-se en un canal de reg intentaven oblidar la calor.  La meva sorpresa va ser doble, d'una banda acabava de trobar a l' amo de la guia , i resultava ser, que, l' amo de la guia, era un col·lega basc, Kepa,  que l' any passat vam coincidir en l' alberg de Fuente de Cantos. Anava acompanyat, com no, de Lourdes, Iñaqui (amics d'ell), i d' altre col·lega que no em recordo del seu nom. Tots quedem sorpresos per la trobada. Ens vam saludar efusivament, i , vam quedar en veure'ns en Carcaboso. En Galisteo, fem parada i visita general al poble. Acabada la visita, segellem la credencial i esmorzem . A continuació, una bona siestecita fins a les cinc de la tarda ens alegra física i mentalment. De Galileu a Carcaboso triguem una hora més o menys. Quan vam arribar al bar Pacense, la senyora Elena (la mestresa)i els bascos ja ens esperaven. Realitzades les nostres feines rutinàries, tots plegats, ens vam anar a sopar i després, com dia especial, ens prenem una copeta de Wyski, el moment ho mereixia.